Email van Hendrik Jan Korterink.

eerder gepubliceerd op stevenbrown-web-log.nl september 2007  (bijgewerkt 20 september 2012)

From: hj.korterink@chello.nl
To: jestelesto@hotmail.com
Subject: Bas
Date: Fri, 7 Sep 2007 21:53:08 +0200

Hallo Steve,

ik hoor van Matt dat je zeer boos op mij bent. Kan ik me aan de ene kant wel voorstellen, aan de andere kant denk ik: jij bent zelf ook erg voor vrijheid van meningsuiting, je moet toch ook kunnen bedenken dat ik moeilijk zo’n stuk kan weigeren?

Ik heb jou ook alle ruimte gegeven om te reageren. Misschien zie ik het verkeerd en ik kan me voorstellen dat het bij jou gevoeliger ligt, maar ik had helemaal niet het idee dat er iets nieuws in stond, het kwam me allemaal erg bekend voor.

Achteraf had ik dat misschien als argument kunnen gebruiken om het niet te plaatsen. Bovendien had Bas het niet eens goed gelezen: hij reageerde op iets waarvan hij dacht ik het had geschreven, terwijl het een reactie van iemand was.

Ik hoop dat je begrijpt dat ik het stuk moeilijk weg kan halen, dat zou een kwalijke vorm van zelfcensuur zijn. Ik begrijp dat je je juridische stappen o.a. tegen mij voortzet. Heb ik verder geen probleem mee, als de rechter of de RvJournalistiek mij gelast het weg te halen zal ik het zeker doen.

Wilde je dit toch even laten weten.

Vr. groet,

Hendrik Jan

Leave a Reply

