De zingende journalist Bas van Hout.

eerder gepubliceerd op stevenbrown-web-log.nl september 2007  (bijgewerkt 20 september 2012)

bas va nhoutAMSTERDAM-NOIR- Op diverse fora warmt men het verhaal uit de vorige eeuw weer op dat ik een “snitch” zou zijn geweest. Deze circusact komt door mijn getuigenis uit 1994, vanwege mijn vriend en onvervalste Jordanees Tony Hijzelendoorn. Tony is in 1992 in Wilnis op een zeer laffe beestachtige manier vermoord door ex-agent Martin Hoogland en enkele Joego’s. Van te voren heb ik er alles aan gedaan om deze moord te voorkomen. Een andere vriend van Tony en zijn vriendin hebben de politie achteraf bevestigd dat ik Tony heb gewaarschuwd. Vol trots dat hij mijn vriend Tony had vermoord, liet Martin Hoogland een dag na de moord de Rolex (nog warm van Tony) om zijn pols zien die hij buit had gemaakt. Martin samen met een Joego genaamd ” Smiley” maakte met een pistool op mijn hoofd duidelijk dat ik Tony niet had mogen waarschuwen.

“Smiley” werd later in aanwezigheid van zijn vouw en kind in Cafe de Big in de Jordaan met een paar kogels door zijn hoofd vermoord. Wat “Bassie” en zijn mediapapegaaien niet vertellen, is dat Martin Hoogland en zijn “gabbers” de euvele moed hadden om bij de politie mij de moord op mijn vriend in de schoenen probeerde te schuiven. Opvallend is dat de nodige criminelen aan bijvoorbeeld “Bassie” van alles over moorden bekennen (na hun dood). Zogenaamd in het belang van een boek. Valse informatie doorspelen is spelen met andermans leven. Dat na de dood(vermoord), 90% van “Bassie’s” boekenclub, blijkt dat ze allemaal over elkaar en andere bijna wekelijks stiekem bij het C.I.E. / politie op de koffie zijn geweest. Netzo als “Bassie” zelf bij o.a. plaatsvervangend (voormalig) Chef C.I.E Van Looyen koekjes is gaan eten. Zelf heb ik een bloedhekel aan “snitchers”. Er is dan ook niemand die concreet van mij kan stellen dat ik ooit iemand “gesnitched” heb. Ze hebben Tony doodgemarteld en daar hoor je “Bassie” nooit over. Daar was ik woest over. Ik voelde mij niet langer gebonden aan de ongeschreven code van zwijgen voor Martin Hoogland: mijn vriend dood martelen en dan ook nog mij er voor op willen laten draaien. Sindsdien schreeuwt: ” Bassie” en zijn ( media) papagaaien in koor voor zijn “gabber” Martin Hoogland dat ik de moordenaar ben van Tony. Dan weer dat ik een “snitch” ben. En nu weer de ontvoerder van Big John aka de Mol. Morgen ben ik vast weer een pannenkoek… En wat gebeurt er als ” Bassie” een keer wordt aangehouden? Dan kan de politie de Kleenex niet aandragen en moeten hem van ellende heen sturen omdat ze zijn “snitchen” niet allemaal in een dag kunnen verwerken.

“Justitie verdenkt misdaadjournalist.”
Misdaadjournalist Bas van Hout is verdachte in het onderzoek naar het lekken van politie-informatie. Dat heeft het Openbaar Ministerie vrijdag bevestigd. Bas van Hout, schrijver van boeken over de onderwereld, wordt er van verdacht vertrouwelijke informatie voorhanden te hebben gehad. De naspeuringen vloeien volgens het OM voort uit van het onderzoek naar de rechercheur van de Nationale Recherche. Die wordt verdacht van het lekken van gevoelige informatie aan de Hells Angels. Justitie wil Van Hout nog een keer verhoren, maar heeft hem niet gearresteerd omdat hij volledig meewerkt.
Bron: AT5 dd. 4 februari 2006.

Leave a Reply

