De Spiegel van Hendrik Jan Korterink.

eerder gepubliceerd op stevenbrown-web-log.nl september 2007  (bijgewerkt 20 september 2012)

Ik heb afgelopen week Hendrik Jan een spiegel voor gehouden van zijn extreme laag bij de grondse laffe gedrag tegen mij. Het beeld wat hij in die spiegel heeft gezien van zich zelf moet afschuwelijk voor hem geweest zijn: ‘Mort à crédit’ (1936).

Ben ik dat?

Ruïneer ik alsof het niks is iemands leven? Beschuldig ik mede iemand klasseloos van de meest grove misdaden van moord en heroïne handel alsof het een niemendalletje is?

Weet ik niet eens meer het verschil tussen vrijheid van meningsuiting en liederlijke zieke misdadige handelingen in de vorm van een publicatie?

Ben ik na jaren lang om zijn te gaan met lieden als Bruine Rat Bas en maffiajournalist Peter R. de Vries zo gedeformeerd als mens?

Ben ik zo laag afgegleden tot de ratten riool van de corrupte stikkende Media- moordenaars met de pen of (verborgen) camera?

Kan ik mijzelf nog zonder dood te schrikken in de spiegel aan kijken?

Ben ik die vreselijke vieze kleine gluiperd met een rottend doodshoofd? Hoe kan het dat niemand in mijn omgeving mij eerder heeft geholpen? Zijn die ook zo blind voor mijn walgelijke gedrag?

Kijk dan in de Spiegel Hendrik Jan. Je Eerste Liefde en Laatste liefde is Eigen-Liefde.

“Ik ben Steve Brown erkentelijk voor de therapeutische ruimte vanuit experimenteel perspectief die hij mij deze week heeft gegeven”.

De feiten:
Op 2 september 2007 constateer ik dat Bruine Rat Bas weer zijn al in 2000 bij gerechtelijk uitspraak vastgestelde onrechtmatige beschuldigingen aan mijn adres aan het spuien is. Deze keer bij Hendrik Jan Korterink, hierna door te noemen Jan. Ik wijs Jan er schriftelijk op dat deze openbaarmaking van Bruine Rat Bas vals, onwaar, strafwaardig is en een gevaarzetting is voor mij en de mijne.

Bovendien wijs ik Jan er ten overvloede voor de 1000ste keer op dat een Rechter al bepaald heeft dat deze beschuldigingen al als onwaar en onrechtmatig zijn gekwalificeerd.

Hendrik Jan antwoord hierop dat hij geen enkele reden ziet om de door mij gewraakte openbaarmaking te verwijderen. Jan noemt deze rechtens vastgestelde onrechtmatige openbaarmaking zelf vrijheid van meningsuiting. Sterker nog Jan geeft mij toestemming om hem in rechte aan te spreken en/of mij te wenden tot de Raad voor Journalistiek. Geen haar (een paar nog) op zijn hoofd die er ook maar aan denkt om aan mijn redelijk verzoek gehoor te geven. “Waar heb ik het eigenlijk over”, allemaal oude koeien volgens Jan.

Ik wijs Jan er nog op dat ik terzake aangifte ga doen bij de politie. Ook daar heeft Jan op zijn mannier gewoon schijt aan. “Je gaat je gang maar, Brown” is grof weg de boodschap. Begrijp ik gezien de Ratten contacten met bepaalde politie en/of bepaalde justitie.

Dan besluit ik 8 september 2007 Jan eens een spiegel voor te houden van wat hij mij, maar vooral de mijne aandoet middels een vergelijkbaar ‘artikel’ zoals Bruine Rat Bas die aan de lopende band fabriceert sinds 1994 over mij en vele andere mensen, maar deze keer staat er geen Steve Brown, maar Jan:
“Laat ik je een voorbeeldje geven wat jij in deze kennelijk onder vrijheid van mening verstaat:
Hendrik Jan heeft een kleine tien jaar geleden ( kan ook 20 jaar geleden zijn) zich beestachtig sexueel vergrepen aan twee jonge kinderen van 8 en tien jaar, waarna hij er één in stukken heeft gesneden en de andere gewurgd, onder invloed van heroïne, aldus aan mij verteld door Hans van Z. Hans vertelde mij ook nog dat jij daar nooit voor bent vervolgd omdat je samen met een hoge justitie functionaris lid was/bent van een pedofielenclub. Ik hoop dat Hans het zich nog correct kan herinneren als hij nog leeft als men hem belt voor verificatie.”

Resumé.
Toen ik Jan gewoon onderbouwd met feiten en een gerechtelijk uitspraak op een normale fatsoenlijke wijze verzocht het onware artikel te verwijderen weigerde Jan dat categorisch. “Drop dead Steve Brown, Go Fuck yourself!”

Pas toen ik hem een spiegel voorhield van zijn gedrag in deze en een koekje eigen deeg in vooruitzicht stelde werd hij opeens heel even een fatsoenlijk redelijk mens. Toen kon er wel aan mij verzoek gehoor worden gegeven. Als door de bliksem der waarheid getroffen is Jan opeens wakker geschud en haalt hij nu als een raket binnen een paar uur het door mij gewraakte artikel er af. Maar wel met een laf leugenachtig excuus van ik bemoei mij niet met de ruzie tussen Steve Brown en de Bruine Rat Bas.

‘Mort à crédit’ Hendrik Jan Korterink

One thought on “De Spiegel van Hendrik Jan Korterink.

  1. Oh zo herkenbaar. Een verhaal met kul over bepaalde mensen werd ook pas verwijderd na een telefoontje aan dhr k met de nodige openbaringen die evt op tv zouden verschijnen. Natuurlijk net als bij u met een slap excuus als weerwoord. Onbetrouwbare kerel met nog meer onbetrouwbare bronnen. Werkt graag mee aan sensatieverhalen. Zelfs als ware feiten die zijn artikelen tegenspreken zijn te verifiëren. Zou inderdaad als journalist niet aan t werk mogen. Lapt alle journalistieke ethiek aan zn laars. Hele lage kerel.

    Like

Leave a Reply

