Koning John de Mol.

eerder gepubliceerd op stevenbrown-web-log.nl november 2006  (bijgewerkt september 2012)

De enige die er aandacht aan geeft en het aandurft Neerland’s grootste media-koning aller tijden in verband durft te brengen met de georganiseerde misdaad ben ik. En waarde lezers dat doe ik niet zomaar. Dit kan ik me alleen veroorloven als ik niet heel goed ben geïnformeerd en bij een eventuele rechtszaak getuigen kan opvoeren. Zo zou ik de twee verdwenen berichten op het web eenvoudig kunnen laten staven met feiten. De angst voor deze media-koning zijn fortuinlijke geweld is dan ook ongegrond. Belg.be is gezwicht voor de Belgische google advocaat Paul Maeyaert; Zijonline.nl (hoe opvallend) is een vazal van de media-koning zelf en wordt op de redactie van Talpa gevuld met voornamelijk pro-media-koning-berichten… Dit doet me weer eens denken aan zeker propagandaregiem in het verleden.

Zouden de uiterst hartelijke bindingen in het verleden tussen deze media-koning en de onderwereld een regelrechte bedreiging voor een democratie zijn? Tenslotte is tegenwoordig de media (volgens professor Kortman) een soort vierde macht. De belangen om de berichten de kop in te drukken zijn kennelijk zeer groot. Deze media-koning stelt zich zelfs boven met Nederland bevriende democratieën:
“De uitlatingen ten aanzien van mijn cliënt zijn totaal onaanvaardbaar. De verwijzingen o.a. naar Berlusconi, het misdaad- en drugsmilieu en de onderwereld staan gelijk met laster en eerroof in zijn ergste vorm”.
Wat een hoogmoed heeft deze media-koning, zelfs voor Berlusconi haalt hij zijn “witte neus” sniffend op…

Zoals ik al zei is dit verhaal niet gebaseerd op ongecontroleerde bronnen mijnerzijds, integendeel… Daarom ben ik zeer benieuwd wat de media bij Big Brother USA hierover zal denken. De indrukken over Nederland met een pedopartij als wereldprimeur, XTC als belangrijkste exportproduct en andere typische Nederlandse zaakjes, zijn in de USA toch al dagelijks hot items op het nieuws. Daar kan de handel en wandel van deze media-koning ook nog wel bij. De mediawereld aka het Gooise matras, waarde lezers, is zo niet rotter dan de vastgoedwereld die dezelfde media zo graag onder uw aandacht brengt. Men waakt er wel collectief voor, zich niet in het eigen vlees te snijden en houdt elkaar zo een handje boven het hoofd.

Waarom greep deze media-koning (in notabene zijn Talpa programma’s) niet in toen zijn eigen dubieuze kardinaal “Bassie” Sam Klepper, John Mieremet en andere (reeds overleden) personen weet niet hoeveel moorden publiekelijk in de schoenen schoof? Weer een sterk staaltje hoogmoed om dit toe te staan en aan de andere kant websites die slechts de inhoud van bronnen publiceren van eerroof te beschuldigen. En nu roept de Nederlandse journaille massaal heil media-koning? Zeer onprofessioneel en mijn inziens journalistiek kuddegedrag dat zeer gevaarlijk is voor een democratie. Hebben we dan niets geleerd van de geschiedenis?

Niet zo heel lang geleden vertelde een betrouwbare thans succesvolle ondernemer in het zuiden des lands, naar aanleiding van mijn relaas over de selectieve media in Nederland en de rol van bepaalde journalisten, dat hij en andere konden getuigen dat deze media-koning drugs afleverden in de regio Nijmegen. Dit namens de Klaas Bruinsma groepering. Een aantal quotes uit dat betreffende gesprek: “Maar Steve je weet toch ook dat John in de jaren zeventig bij ons wekelijks drugs kwam afleveren voor de Bruinsma-clan, als discotheek portier in Nijmegen heb ook ik dat met eigen ogen gezien” en “zijn wonderbaarlijke ontsnapping aan zijn faillissement, toen hij net was begonnen met zijn productiemaatschappijtje?” en “wij weten allemaal precies hoe er toen een miljoentje zwart daarin is gepompt is door de Bruisma-clan”. Natuurlijk zullen er slimmerds zijn die het bovenstaande in twijfel trekken. Prima, maar lees eens voor de andere helft van dit verhaal het boek met ISBN nummer 9046700046, graag voordat mij weer het stempel querulant wordt gegeven.

Deze media-koning zal bovenstaande en de verhalen van deze getuigen ongetwijfeld niet leuk vinden. Vooraf aan plaatsing heb ik zijn Schaapachtige consigliere in het kader van hoor wederhoor bovenstaande geschreven. Reactie: nada!

Dus neem ik een voorschot op het bekende adagium: “Hetgeen niet uitdrukkelijk ontkent dient als waar te worden beschouwd”. Een eventuele dagvaarding zie ik met belangstelling tegemoet. De rechtspraak is het beste instituut om de getuigen hun woord te laten doen en de feiten de revue te laten passeren.

———————————————————————————-

Geachte heer Brown,

Namens onze cliënten Talpa TV B.V., Talpa Media Holding N.V. en de heer John de Mol bericht ik u als volgt. U heeft gisteren 23 mei jl. op grote schaal een artikel verspreid over John de Mol dat oorspronkelijk heeft gestaan op belg.be. Het artikel is niet voor niets door de eigenaar van die website verwijderd, het artikel is evident onrechtmatig jegens John de Mol en de Talpa ondernemingen. Zoals de Belgische advocaat van John de Mol aan de eigenaar van de website belg.be heeft laten weten staan de verwijzingen in het artikel gelijk met laster en eerroof in zijn ergste vorm. Het verder verspreiden van het artikel door u is een zelfstandige onrechtmatige daad. Bovendien is ook de door u toegevoegde mededeling dat John de Mol nieuws kan fabriceren en nieuws kan laten verdwijnen onjuist en onrechtmatig. De bewering ontbeert ieder bewijs en is volkomen uit de lucht gegrepen. Cliënten lijden schade als gevolg van uw onrechtmatig handelen en zij stellen u hierbij aansprakelijk voor die schade.

Namens cliënten verzoek ik u het verder verspreiden van het bewuste artikel en van de uitlatingen over het maken en verdwijnen van nieuws met onmiddellijke ingang te staken en gestaakt te houden.

Hoogachtend,

J.A. Schaap

2 thoughts on “Koning John de Mol.

  1. ik denk dat john de mol misschien weer opgestart is met geld uit waalre hogeduinlaan 8 want die staken ook miljoenen in nederlandse en buitenlandse films.joop van de ende kent ze wel want die heb ik daar ook in de buurt gezien.madonna heeft ook contacten met deze mensen want ze zitten ook in de muziek of zaten

    Like

Leave a Reply

